چرا باید سایت بسازیم؟

5/5
خیلی از ما ممکن است افرادی را دیده باشیم که کسب و کار خود را اینترنتی کرده باشند و به فکر طراحی سایت برای کسب و کار خود بیفتیم. اما چرا؟ چرا طراحی سایت مهم است و چرا باید سایت بسازیم؟ داشتن بیزنس اینترنتی به چه دردی می خورد؟ طراحی سایت چگونه به رونق کسب و کار کمک می کند؟ چرا امروزه اکثر مردم به سوی کسب و کار اینترنتی می روند؟ این ها سوال هایی است که ممکن است پیش از ساختن وب سایت از خودتان بپرسید. تاپ سایت قصد دارد در این مقاله به طور دقیق فواید و شرایط داشتن وب سایت را برای شما بررسی کند. پس در ادامه با ما همراه باشید!
چرا باید سایت بسازیم تاپ سایت

چرا طراحی سایت؟

در این مقاله ما قصد داریم به طور کاملا واضح، صادقانه و واقع بینانه فواید طراحی سایت را بررسی کنیم. سعی ما در این نیست که رویا پردازانه و کلیشه ای ایده ی طراحی سایت را بیان کنیم. بلکه حقایق اینکه کسب و کار اینترنتی چیست و چگونه به افزایش درآمد شما کمک می کند و چه برتری نسبت به کسب و کار سنتی دارد را برای شما بازگو می کنیم و در نهایت تصمیم را به عهده ی خودتان می سپاریم.

 

چرا باید سایت بسازیم؟
  • امروزه اکثر مردم به سوی اینترنت و خرید اینترنتی روی آوردند

این روز ها اینترنت و فضای مجازی در دسترس همه ی مردم قرار دارد. هرکس به راحتی، فقط با یک تلفن همراه یا رایانه در دست خود هر اطلاعاتی که بخواهد را جستجو می کند. با گذشت زمان، استفاده از اینترنت نسبت به گذشته بیشتر می شود و مردم بیشتری به سوی آن روی می آورند. امروزه اکثر مردم قبل از هر تصمیمی که بگیرند ابتدا آن را در گوگل، بزرگ ترین موتور جستجوگر جهان، سرچ می کنند و اطلاعات به دست می آورند. خیلی از این مواقع همین جستجو های عادی منجر به خرید می شود. پس اگر سایت شما در نتایج اول گوگل باشد، شما شانس بیشتری برای فروش بیشتر دارید. همچینین با پیشرفت تکنولوژی و مشغول تر شدن مردم به فعالیت های روزانه خود، خیلی از افراد ترجیح می دهند خرید های خود را به صورت آنلاین انجام بدهند.

اینگونه است که داشتن یک سایت و یک بیزنس اینترنتی به افزایش درآمد شما کمک می کند.

 

  • وب سایت ها جهانی و همگانی هستند

با داشتن یک فروشگاه یا کسب و کار سنتی، در نهایت فقط جامعه و مردم شهر خود یا شهر های اطراف شما می توانند به شما دسترسی داشته باشند. ولی وب سایت ها همگانی هستند. مردم در هر کجای دنیا وقتی عبارتی را به یک زبان سرچ می کنند همان نتایج را می بینند که برای دیگران نمایش داده می شود. گوگل، معروف ترین، محبوب ترین و پراستفاده ترین موتور جستجو در ایران و سراسر جهان است. بزرگ تر از هر موتور جستجو و فضای مجازی دیگر، از جمله اینستاگرام. پس شما با داشتن یک وب سایت قوی و قرار گرفتن در نتایج اول گوگل، به جامعه ی بزرگی از افراد در سراسر دنیا نشان داده شده و در نتیجه مشتری های بیشتری جذب می کنید.

 

  • 24 ساعته در دسترس باشید

شما با داشتن یک وب سایت، به صورت شبانه روزی و هر روز سال در دسترس کاربران قرار دارید. بهترین بخش آن این است که لازم نیست خودتان برایش کاری کنید و بیدار بمانید. یک وب سایت به شما این اجازه را می دهد که همچون کارمندی که تمام روز، هر روز هفته و کل سال به سر کار می رود باشید بدون این که واقعا همچنین وقتی برای آن بگذراید و بخواهید به طور مستقیما با مشتریان در ارتباط بوده و خدمات خود را ارائه دهید.

 

  • به خوبی معرفی و دیده شوید

همان طور پیش تر که گفته شد، هرچقدر وب سایت شما قوی تری باشد، نتایج بالاتری در گوگل می گیرید. پس طراحی یک وب سایت قوی به دیده شدن بهتر شما کمک می کند. در نتیجه شما با ارائه مطالب و خدمات مفید در میان عموم مردم بهتر شناخته می شوید و برند معروف خودتان را می سازید. اینگونه کاربران برای سرچ ها و حتی خرید های بعدی دوباره به سراغ شما می آیند. به این ترتیب سایت و برند شما در هر زمان و هر مکانی که اینترنت باشد، دیده می شود.

 

  • اعتبار بیشتری کسب کنید

شما با طراحی سایت قوی، برند سازی می کنید و نتیجه ی آن کسب اعتبار و اعتماد کاربران می شود. وب سایت شما همچون فروشگاه و دفتر کاری در اینترنت و در دسترسی راحت همه ی مردم برای شماست. شما اینگونه می توانید اعتبار کسب و کار خود را بالا ببرید. همچنین امروزه مردم انتظار دارند هر کسب و کاری وب سایت و نشانی ای در اینترنت داشته باشد. افراد  پس از شناختن کسب وکار شما به دنبالتان در گوگل جستجو می کنند. پس اگر نتوانند نشانی از شما در اینترنت پیدا کنند سوال های زیادی ذهن آن ها را مشغول میکنند. همچون “آیا این شرکت معتبر است؟” “آیا این پزشک واقعا متخصص است؟” “آیا می شود به این فروشگاه اعتماد کرد؟” “چگونه با وجود معروف و حرفه ای بودن هنوز هیچ پایگاهی در اینترنت ندارد؟”

پس کاملا طبیعی است که مردم به رقیب های دارای پایگاه اینترنتی شما اعتماد بیشتری کنند و بخواهند از خدمات آن ها استفاده کنند.

 

  • اطلاعات مشتریان را ثبت و دقیق ارزیابی کنید

شما با داشتن وب سایت و ابزار هایی که در اختیارتان قرار می گیرد می توانید به طور دقیق ارزیابی کنید که مخاطبان سایت شما به دنبال چه چیزی اند و از نظر جغرافیایی بیشتر از کجا هستند. شما می توانید این اطلاعات از مشتریان را ثبت کنید. علاوه بر این ها از راه نظرات و پیشنهاد و راه های ارتباطی دیگری ک در اختیار مخاطبان قرار می دهید با آن ها در ارتباط باشید.

همچنین تصور کنید در جایی خارج از محل کار، مشتری ای پیدا می کنید. شما نام خود و نشان و اطلاعاتتان را به او می دهید ولی او آن ها را گم می کند. اگر کسب و کار شما سنتی باشد امکان پیدا کردن دوباره ی شما دشوار می شود. ولی اگر بیزنس اینترنتی داشته باشید فقط کافیست نام یا کسب و کار شما را در گوگل سرچ کنند.

 

  • مشتریان جدید پیدا کنید

بیش از 70 درصد مردم کشورمان ایران از اینترنت استفاده می کنند و اکثر این افراد از اینترنت خرید کرده اند. بر اساس آمار بیش از 50 درصد فروشهای اینترنتی توسط مشتریان جدید انجام می شود. اینترنت فرصت بی نظیری برای پیدا کردن مشتریان جدید و بسیار زیادی است که ساختن یک وب سایت این موقعیت را به شما می دهد.

 

  • درآمد غیرفعال داشته باشید

درآمد غیر فعال درآمدی است که بدون این که نیازی باشد زحمتی برایش بکشید و بدون دخالت مستقیم شما در کسب و کار به دست می آید. شما برای کاری تلاشی می کنید و در آینده، وقتی کار شما گرفت بدون این که دیگر وقتی برایش بگذراید، در هنگام خواب، سفر، استراحت و… پول به دست آورید. یکی از رمزهای اصلی افراد ثروتمند حال حاظر همین درآمد غیر فعال است. راه های زیادی وجود دارد که می توانید با آنها به درآمد غیرفعال برسید که طراحی وب سایت برای کسب و کار اینترنتی می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

 

  • کاری آسان و راحت تر داشته باشید

برای کسب و کار اینترنتی نیازی به دخالت فیزیکی و مستمر شما نیست و فقط کافیست با حوصله سایت قوی ای را طراحی کنید و به کارهایتان برسید. طراحی سایت یکی از بهترین روش های کسب درآمد در این اوضاع اقتصادی است. شما فقط کافیست وقتی از روزتان را صرف آن کنید و می توانید حتی آن را تا زمانی که به اندازه کافی رشد کند به عنوان شغل دوم خود انجام دهید.

چرا باید سایت بسازیم؟

سخن آخر…

دلیل های بسیار دیگری هستند که باعث شود راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و اقدام برای طراحی سایت گزینه ی بسیار مناسبی باشد.

در مجموع، تاپ سایت سعی کرد در این مقاله دلایل مهمی را برای شما عرضه کند که طراحی سایت را در نظر بگیرید و چرا و چگونه می تواند برای شما سود آور باشد.

شما می توانید طراحی و سئو سایت خود را به ما بسپارید تا با کمترین هزینه، سایتی زیبا و جذاب و قوی به شما تحویل دهیم.

مطالب مرتبط با

سئو چیست؟ – بهینه سازی موتور جستجو
مزایا داشتن وب سایت فروشگاهی
مزایا داشتن یک وب سایت فروشگاهی
وردپرس چیست
وردپرس چیست و چه کاربردهایی دارد؟
طراحی سایت چیست؟