مزایا داشتن یک وب سایت فروشگاهی

5/5
امروزه که اولین ابزار تحقیق و بررسی، اینترنت است، داشتن یک وب سایت فروشگاهی پر درآمد ترین گزینه است. در دنیای امروز اکثر مردم برای داشتن خریدی بهتر، قبل از اینکه خرید کنند، کالای مورد نظرشان را در اینترنت جستجو کرده و به بررسی ارائه کنندگان آن در فضای آنلاین میپردازند و بهترین آن را انتخاب و به خرید اقدام می کنند. تاپ سایت در این مقاله قصد دارد دلایل مهمی از مزایا داشتن وب سایت فوشگاهی به شما کاربران عزیز ارائه دهد. پس در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید!
مزایا داشتن وب سایت فروشگاهی

چرا وب سایت فروشگاهی؟

این روز ها و با پیشرفت سریع تکنولوژی، کسب و کار ها در حال حرکت به سمت اینترنتی شدن هستند مزایا وب سایت فروشگاهی بیشتر از هر زمانی است. با آنلاین شدن اکثر کارها حتی کارهای اداری و بانکی بهتر راه این است که کسب و کار خود را به روز نگه داریم.

ابتدا می خواهیم بدانیم که یک وب سایت فروشگاهی چیست؟

سایت فروشگاهی بستری برای فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت است. امروزه خیلی از صاحبان کسب و کار مکانی برای فروش محصولات خود ندارند. آنها فقط فعالیت مجازی داشته و محصولات و یا خدمات خود را تنها از طریق اینترنت عرضه می کنند. برای راه اندازی کسب و کار و کسب و به دست آوردن درآمد لازم نیست صرفا مکان یا مغازه ای برای ارائه محصولات و خدمات خود داشته باشید. مشتریان از طریق اینترنت و آن سایت فروشگاهی، کالای مورد نظر خود را بررسی کرده و اقدام به خرید می کنند.

از مزایای طراحی سایت فروشگاهی در ادامه در همین مطلب صحبت خواهیم کرد. اما باید در نظر داشته باشید که سایت فروشگاهی مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت اما تنها به شرط آنکه اعتماد مشتری را با ارائه بهترین خدمات و بهترین کیفیت به دست آورید.

مزایا داشتن وب سایت فروشگاهی، تاپ سایت

 

  • حذف هزینه‌های خرید و اجاره

یکی از مهم ترین مزایا داشتن وب سایت فروشگاهی، حل مشکل کسب کار در مغازه یا فروشگاه یا شرکت همواره با هزینه‌های تهیه یا اجاره، نگهداری، تعمیرات، مالیات و… همراه خواهد بود. همچنین علاوه بر هزینه های اجاره و پول برای مکان هزینه‌های نگهداری از ساختمان و نیاز به نیروهای انسانی بیشتر نیز، از هزینه های دیگر کسب و کار سنتی است.

دیگر هزینه ای که برای مغازه و مکان کسب و کار صرف میشود وقت هاییست که برای مناسبت‌های مختلف، حراج‌های ویژه یا تغییر فصل، نیاز به تغییر دکور فروشگاه داشته باشید. در این مواقع هزینه‌های قابل توجهی برای ابزار، وسایل و نیروی کار بوجود می آید. اما در مقابل، شما در صورت راه‌اندازی یک وب سایت فروشگاهی اینترنتی خود با یک طراحی سایت مناسب و کارآمد، بخش زیادی از هزینه‌هایتان را با استفاده از مزایای فروشگاه اینترنتی کاهش می دهید.

البته توجه داشته باشید که شاید در ابتدای فعالیت هزینه‌ی بالایی برای طراحی یک سایت بهینه و قوی بپردازید، یا در طی فعالیت مجبور به پرداخت هزینه سالانه خرید هاست و دامین باشید و یا موضوع پرداخت مالیات همچنان برای شما چالشی باشد، ولی چنانچه طراحی مناسبی را در نظر بگیرید، نیروی کار بسیار کمتری نیاز خواهید داشت.

و همینطور در رویدادهای مهم سالیانه ،برای اعلام تخفیف یا مسابقه و غیره، تنها کافیست یک صفحه جدید به طراحی وب سایت اضافه کنید و نیاز به صرف هزینه بیشتری ندارید.

 

  • فروشگاه اینترنتی نیاز به مکان ندارد

به طور کلی راه اندازی یک فروشگاه مجازی ارزان تر از راه اندازی و اجرای یک فروشگاه فیزیکی است. از دیگر مزایا سایت فروشگاهی این است شما که نیازی به مکان ندارید و حتی در منزل خود نیز می توانید به فروش بپردازید.

 

  • کاهش هزینه بازاریابی با هدف گیری بهتر

راه اندازی سایت فروشگاهی بهتر از دیگر رسانه های معمول مشتریان را از محصولات و خدماتتان مطلع کرده و مورد هدف قرار می دهد. زیرا جذب کسی که در اینترنت به دنبال محصول می گردد و خواسته او با هدف کاری شما یکی است بهتر از کسی است که هیچوقت متوجه محصول یا خدمات شما نبوده یا نیازی نداشته.

 

  • گستره جغرافیایی خود را گسترش دهید

یک مکان فروشگاهی قطعا مشتریانی از محله خود و یا محله های اطرافش خواهد داشت. اما با داشتن یک کسب و کار محلی با طراحی سایت فروشگاهی می توانید محصولات خود را در سراسر کشور و یا بسته به محصول، در سطح بین المللی، به فروش برسانید. این موضع فقط با داشتن یک استراتژی تجارت الکترونیک ممکن می شود. این یکی دیگر از مزایا داشتن یک سایت فروشگاهی است. شما میتوانید محصول خود را به تمام کشور معرفی کنید، به فروش رسانید و یا حتی به خارج از کشور صادر کنید.

 

  • با وبسایت فروشگاهی مشتری های بیشتری جذب کنید

یک فروشگاه اینترنتی به دلیل دسترسی آسان تر، باعث نگهداری بیشتر مشتری های وفادار و قدیمی می شود. همچنین، یک سایت فروشگاهی از هر نقطه دنیا برای همه در دسترس خواهد بود. شما اگر بتوانید در سایت فروشگاه اینترنتی خود برای سفارش های دورتر، یعنی خارج از شهر یا کشورتان امکان ارسال سفارشات را فراهم سازید آنگاه:

  1. مشتریان قدیمی شما که از محل سکونت سابق خود نقل مکان کرده اند، همچنان امکان خرید از فروشگاه شما را خواهند داشت.
  2. مشتریان جدیدی از مناطق دور پیدا می کنید و و مشتریان شما روز به روز بیشتر می شود.

این مورد یکی از مهمترین و قابل توجه ترین مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی است.

 

  • استفاده از مزایای وبسایت فروشگاه آنلاین با عرضه بر مبنای تقاضا

مشتری ها وتی وارد یک فروشگاه فیزیکی می شوند، توقع مشاهده محصولات و بررسی آنها را دارند. هرچند ممکن است مراجعه کننده خرید بکند یا به هر دلیلی همچون قیمت، مقایسه با کالای دیگر و… از خرید آن، منصرف شود. در هر صورت شما موظفید موجودی مناسبی از کالاهای قابل ارائه، با میزان تقاضای نامعلوم داشته باشید.

برای یک فروشگاه آنلاین، فقط کافیست تصویر و کاتالوگ مناسبی برای هر محصول ارائه شود. اینگونه مشتریان با اعتماد بیشتری محصول را سفارش می دهند. و همینطور کاتالوگ و اطلاعات آن سبب شده مشتری اطلاعات بیشتری از کالا های شما داشته باشد و راحت تر محصول مطابق نیازش را سفارش دهد.

 

  • سایت فروشگاهی همیشه باز و در دسترس است

براساس قوانین دولتی مالکان مکان های فروشگاه‌هایی، بسته به نوع فعالیتشان، وظیفه دارند فروشگاه خود را در ساعتی مقرر ببندند. یعنی کسب و کاری که در مغازه ها صورت میگیرند محدود به بازه زمانی خاصی اند و از یک ساعتی به بعد حق خرید و فروش ندارند. اما از مزایا داشتن یک وب سایت فروشگاهی این است شما برای فعالیت، خرید و فروش محصولات و خدمات خود محدود به زمان نیستید. فروشگاه شما در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز باز است و میتواند فعالیت داشته باشد.

مزایا داشتن وب سایت فروشگاهی، تاپ سایت

سخن آخر…

این ها فقط دلایل اندکی از مهم ترین مزایا داشتن یک وب سایت فروشگاهی است که فقط چند تا از این ها می توانند به انداز کافی برای اقدام به طراحی یک سایت قوی در زمینه فروشگاه اینرنتی کافی باشند.

در مجموع، تاپ سایت سعی کرد در این مقاله دلایل مهمی را برای شما عرضه کند که طراحی سایت فروشگاهی را در نظر بگیرید. و اینکه چگونه کسب و کار اینترنتی می تواند برای شما سود آور باشد.

شما می توانید طراحی و سئو سایت فروشگاهی خود را به ما بسپارید تا با کمترین هزینه، یک فروشگاه اینترنتی فوق العاده داشته باشید.

مطالب مرتبط با

سئو چیست؟ – بهینه سازی موتور جستجو
چرا باید سایت بسازیم تاپ سایت
چرا باید سایت بسازیم؟
وردپرس چیست
وردپرس چیست و چه کاربردهایی دارد؟
طراحی سایت چیست؟